seo-active.pl,
Polska

Jak zadbać o akumulator

Dodaj do ulubionych
Kontakt info@perpetto.pl
Dodane 2019-11-22 10:58:32
Autor

Opis

Kila informacji  dotyczących obsługi akumulatorów które wydłużą ich żywotność.

średnio akumulatory służą nam 3-5 lat, ale słyszy się ze w samochodzie 10 letnim jest jeszcze fabryczny akumulator jak to możliwe?

Kto dba to ma. Dbaj o swój akumulator

1. Okresowa kontrola stanu elektrolitu (i ewentualne uzupełnianie)
2. Uzupełnianie poziomu elektrolitu wyłącznie wodą destylowaną
3. Utrzymywanie czystości, niedopuszczanie do zabrudzeń.
4. Kontrola stanu zacisków i smarowanie ich wazeliną techniczną
5. Kontrola stanu naładowania
6. Przeprowadzanie raz do roku ładowania odsiarczającego
7. Nieprzeciążanie akumulatora w tym samym czasie dużą ilością dodatkowych urządzeń (klimatyzacja, reflektory, dmuchawa, radio, itd.)
8. Dobieranie akumulatora zgodnie z wymogami producenta pojazdu.
9. Solidne zamocowanie uniemożliwiające przesuwanie


A&D Serwis Uszkodzony Akumulator.



Kontrola elektrolitu w akumulatorach z korkami wlewowymi sprawdzenie odbywa się poprzez pomiar poziomu i gęstości elektrolitu. Przy dużych ubytkach elektrolitu lub niskiej gęstości elektrolitu należy koniecznie sprawdzić napięcie ładowania w pojeździe, ubytki elektrolitu uzupełnić tylko wodą destylowaną lub demineralizowaną ;

NIGDY NIE DOLEWAĆ KWASU

.

 Akumulator należy eksploatować i przechowywać w stanie pełnego naładowania




Jeżeli okres przerwy w pracy pojazdu jest dłuższy niż 1 miesiąc zaleca się odłączenie akumulatora od instalacji elektrycznej.

Nie uruchamiać silnika przy całkowicie rozładowanym akumulatorze na tzw. "pych" lub za pomocą innego pojazdu. Uruchamianie samochodu w ten sposób przy załączonym akumulatorze może doprowadzić do całkowitego zniszczenia akumulatora ( po uruchomieniu silnika płynie prąd ładowania o wartości kilkakrotnie wyższej niż dopuszczalny prąd ładowania).



Nie dopuszczać do przypadkowych zwarć zewnętrznych akumulatora.

Lekceważenie pierwszych objawów niesprawności akumulatora ma największy wpływ na jego przyspieszone zużycie. Najtrudniejsze do usunięcia jest zasiarczenie powierzchni płyt grubych akumulatora, gdzie osadzają się kryształy siarczanu ołowiu, Objawia się to szybkim wyładowaniem akumulatora, wzrostem jego temperatury oraz gwałtownym gazowaniem elektrolitu. Powody tego mogą być różne: obniżony poziom elektrolitu lub jego zbyt duża gęstość; długotrwałe przechowywanie akumulatora bez doładowania; eksploatowanie rozładowanego akumulatora; zbyt długie wyładowywanie prądem o dużym natężeniu. Przyczyną jest również dodawanie przez niektórych użytkowników kwasu zamiast wody destylowanej. Zasiarczenie płyt można usunąć za pomocą długotrwałego ładowania akumulatora prądem o małym natężeniu, nie przekraczającym 0,04 pojemności akumulatora, przy małej gęstości elektrolitu.
Przyczyną problemów może być również zbyt wysoki prąd ładowania, co doprowadza do odparowania elektroliu i uszkodzenia płyt akumulatora.

Pojemność według zaleceń

Charakterystyczną wielkością akumulatora jest jego pojemność. Określa się ją w amperogodzinach i oznacza symbolem Ah. Na akumulatorze podawana jest jego pojemność znamionowa, czyli dwudziestogodzinna tzn. określona dla prądu, który rozładowuje akumulator w ciągu 20 godzin. Pojemność określona jest dla akumulatora nowego.
W akumulatorach używanych należy liczyć się ze spadkiem pojemności o kilkanaście procent. Takie akumulatory , które stracił y połowę pojemności nadaje się już tylko do wymiany.



Pamiętajmy że nadchodzi zima wraz ze spadkiem temperatury wydajność akumulatora tez spada, stąd obserwujemy każdej zimy problemy właścicieli z odpaleniem aut.

Każdy dobry sklep motoryzacyjny pomoże Państwo w doborze akumulatora.

Lokalizacja


perpetto.pl

Szczegóły ogłoszenia

Id Ogłoszenia: 7
Wyświetlony: 148
Wygasa: 2020-11-16 10:58:32